Основне завдання лабораторії – забезпечити якісні послуги для своїх пацієнтів. Тому комунікація з постачальниками аналізаторів та реагентів є важливою ланкою в системі управління якістю.
В ISO 9000:2015, зворотний зв'язок – це думки, зауваги та висловлювання зацікавленості щодо продукції, послуги чи процесу розглядання скарг.
Лабораторії здійснюють зворотний зв'язок з:
Кінцевим споживачем їхніх послуг
Постачальником товарів та послуг щодо роботи з отриманими реагентами та аналізаторами, а також з сервісною підтримкою
Розглянемо детальніше останнє – комунікацію лабораторії з постачальником.
Від добре налагодженої комунікації виграють, як і лабораторія, так і постачальник.
Що отримує лабораторія?
Отримання продукції високої якості, що відповідає вимогам лабораторії. Це своєю чергою значно підвищує рівень якості аналізів;
Покращення процесів в системі контролю якості.
Що отримує постачальник?
Вдосконалення своєї роботи шляхом комунікації з лабораторією. Таким чином постачальник відстежує стан аналізаторів та реагентів в динаміці;
Моніторинг ринку щодо створення та постачання нових продуктів відповідно до потреб
Важливими моментами в комунікації з постачальником є:
Правильність формування запитів, щоб максимально швидко та якісно отримати відповіді на свої запитання. Це дозволить уникнути багатьох неприємних ситуацій в роботі лабораторії;
Вчасно зв’язатися зі своїм постачальником. Багато лабораторій бояться вчасно звернутися та відтягують до останнього, бо думають, що це понесе додаткові витрати або, наприклад, скидання з гарантії.
Отже, добре налагоджений зворотний зв'язок вигідний для обох сторін. В лабораторних процесах залучено не тільки багато людей, а й принаймні, дві компанії, тому важливо прагнути спростити та уніфікувати зв’язок для максимальної зручності та ефективності. В кінцевому результаті вдасться сформувати тісні та довірчі відносини між лабораторією та постачальником